9 Ekim 2008 Perşembe

AKP zulmüne karşı çıkanlar artıyor mu?!...

Giderek sertleşen, sertleştikçe anarşistleşen Müjdat Gezen, yaptığı tiyatronun muhalif olduğunu iddia ediyor. Biz, sosyalist tiyatro yapanlar, Gezen'in yaptığı muhalefeti pek içselleştirmesek de, zaman zaman haber yapıyoruz...

Kültür Bakanlığı çanağı yalamayacağı izlenimi veren Müjdat Gezen, bizim için, her geçen gün değer kazanmaya başladı. Müjdat Gezen'in son muhalefetini Milliyet / Cafe'den aktarıyoruz:


Son oyununun adı Tayyip'in sihirli lambası

MAGAZİN SERVİSİ

Müjdat Gezen, “Gitmeyin tiyatroya dediği gün Allah razı olsun derim, çünkü o zaman herkes akar” diyor

Politik tiyatrodan vazgeçmeyeceğini belirten Müjdat Gezen, yeni oyununun adını “Tayyip’in Sinirli Lambası” olduğunu söyledi. Habertürk’teki “Fihrist” programına konuk olan Gezen, “Sonuna kadar politik tiyatroya devam edeceğim. Bir oyunumun ismi ‘Tayyip’in Sinirli Lambası’... Başbakan ‘Gitmeyin tiyatroya’ dediği gün, ‘Allah razı olsun ondan’ derim, o zaman herkes akar. Çünkü gerçek, çıplak dolaşır” diye konuştu. “Mustafam Kemalim” isimli bir başka oyun daha sahneye koyduğunu belirten Gezen, şöyle devam etti:

Mizah muhalefetten çıkar, öteki methiyeye girer

“Ben politik tiyatro yapan biriyim ve bundan kaçamıyorum. Şimdi ben ‘Mustafam Kemalim’ diye bir oyun koyuyorum sahneye. Arkadaşlar diyor ki ‘Aman bizi de Ergenekon falan diye almasınlar?’. ‘Sıkar biraz’ dedim. Atatürk’le ilgili beni konuşturmayacaklar. Bugün ezan sesi dinlememize, nefes almamıza neden olan adam hakkında ben konuşamayacağım. Hiç böyle bir şey yok. Ben o korku duvarını aştım. Yani ben ‘Atatürk’ü seviyorum’ diyeceğim. Beni tutuklayacaklar! Hadi gel tutukla... Üç defa cezaevine de girdim, çıktım.

Ben çok demokrat görüşlü bir insanım ve aşağı yukarı 48 yıldır mesleğimi yapıyorum. 48 yıldır muhalifim. Kim gelirse gelsin muhalifim. ‘Atatürk gelse ne yapacaksın?’ dediler. ‘Gene muhalifim’ dedim. Çünkü mizah muhalefetten çıkar. Öteki methiyeye girer. Eskiden methiye derlerdi, şimdi yağcılık.”

(Kaynak: Milliyet/Cafe)