9 Ekim 2008 Perşembe

Mehmet Tekkanat bildiriyor...





TARSUS AMERİKAN KOLEJİ TÜRKÇE DRAMA KULÜBÜ’NDEN BİR TİYATRO KLASİĞİ!

AH ŞU GENÇLER…
.
.
Mersin’in köklü eğitim kurumlarından olan Tarsus Amerikan Koleji, sanat alanında ciddi çalışmalar yapıyor.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da kurum içinde oluşturulan kulüplerle sanatın her alanında çalışmalara başlandı.

Bu kulüplerden biri de Türkçe Drama Kulübü!

Kulübün sorumlusu eğitmenler ise Duygu Yurtsever ve Muhsin Bulut.

Kulübün bu yıl çalışacakları oyun ise Turgut Özakman’ın klasik eseri “Ah Şu Gençler”

Eğitimin yalnızca derslerle olmadığının altını çizen Duygu Yurtsever, “Sosyal ve sanatsal faaliyetlerle gençlerimizin hem yetenekleri ortaya çıkıyor, hem de hayata daha iyi hazırlanıyorlar. Bu amaçla Türkçe Drama kulübü çalışmalarının başına, işinin uzmanı birini davet ettik. Gençlik Sanat Merkezi Altan Erkekli Sahnesi yönetmeni Sayın Mehmet Tekkanat, tiyatro çalışmalarında gençlerle birlikte olacak.”dedi.

OYUNDA GENÇLER KENDİLERİNİ ANLATIYOR.

Usta tiyatro oyuncu ve yönetmeni Mehmet Tekkanat ise, gençlerle çalışmak her zaman bana güç vermiştir. Çünkü geleceğimiz onlara emanet. Gençlerin iyi bir eğitim almalarının yanı sıra, sanatsal çalışmalarla kendilerini daha iyi ifade edebileceklerini biliyorum. Yıllarca okul tiyatrolarında gençleri eğittim, birçok kulda tiyatro kulupleri kurulmasını sağladım. Köklü eğitim kurumlarımızdan Tarsus Amerikan Koleji’nden böyle bir teklif gelince çok sevindim.

Turgut Özakman’ın Ah Şu Gençler oyununu seçmemizin nedeni ise, gençlerin bu oyunla kendilerini anlatmasıydı. Yolumuz çok zor ve uzun, ama yılsonunda sergileyeceğimiz oyun, tüm bu zorlukları bize unutturacak” dedi.
.
Oyun çalışmalarında kalabalık bir kadroyla çalışmalara başlandı. Turgut Özakman’ın yazdığı müzikli danslı oyunda görev alacak oyuncu adayları şunlar:

Özge Şahan, Rana Kökbaş, Aslı Savatlı, Dila Hisarlı, Yağmur Araz, E.Nazlı Gürbüz, Simay Yıldız, Elif Cerrahoğlu, Naz Akan, Nida Hasoğlu, Seren Demirci, Gizem Keçeci, Sercan Kaymakçı, İrem Tuzcuoğlu, Hüda Kayni, Tülin Akdoğan, Gizem Ünal, Saja Güneyli, Alkın Aytaç, Gamze Savaşır, Ceylan Aydın, Merve Uysal, Cancu Pak, Kesra Mensuri, Kerim Çapar, Can Sevener, Emirhan Çayan

Öğretim yılı içinde çalışılacak olan tiyatro oyunu sene sonu etkinlikleri çerçevesinde sahnelenecek.
.
(Ayrıca bakınız: Mehmet Tekkanat)