11 Ekim 2007 Perşembe

Eğitim tutkusu ve...

Bir okurumuzun yolladığı e-postayı yayımlıyoruz:


Merhaba efendim.

Ben, Ankara'dan Nur.

Tiyatrocu olmak, doğduğumdan beri hayalim. Geçen sene konservatuar sınavlarına girecektim; ama maddi imkanımız yoktu ve ailemi zorlamak istemedim. Bir dahaki seneye girerim dedim. Çünkü onlar beni destekliyorlar ve bu desteği asla kaybetmek istemem. Bu sene de sınava girmeye cesaret edemedim; korktuğumdan değildi ama... Sadece ne eğitimim var, ne de bir araştırmışlığım var dedim ayrıca ne eğitim almış olanlar var ki ben girersem bana güleceklerini düşündüm. Hikayem bu işte. Bu sene gireceğim ÖSS sınavına ve çok iyi hazırlanıyorum tabii sonra da konservatuar sınavına. Herşeyi tiyatrocu olmak için yapıyorum çok sustum şimdiye kadar ama artık biseyler yapmalıyım ve bana yardımcı olmanızı neler yapmam gerektiğini söylemenizi nasıl hazırlanmam gerektiğini belirtmenizi çok yürekten istiyorum. Tiyatro kursuna gitmem şart mı mesela? Devlet tiyatrolarına basvurdum ama bir sonuç alamadım aramadılar. Halk kültür merkezine de yarın basvuracağım tiyatro eğitimi de veriyorlarmış. Ya ben sadece hayalime kavusmak sevdığım isi yapmak istiyorum lütfen bana yardımcı olun. Umarım yorumum size ulasmıstır en azından beni bilgilendirirsiniz. Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum sağolun.


Yukarıdaki e-postaya, yanıt vermiştik. Biraz özel bir yanıt olduğundan, biraz da düşünemediğimizden, yanıtı burada yayımlamadık. Coşkun Büktel uyarınca, usumuzda kaldığı denli yanıtlıyoruz:


Bizce, insanın birşeye tutkun olması önemli. İnsanın başına ne geliyorsa, tutkusuzluktan geliyor. Ne var ki, içinde bulunduğumuz düzen / düzenek, insanların tutkularına kavuşması yönünde işlemiyor...

Kulağımıza sıkça gelen bir durum var; konservatuvarlarda torpil olmazsa olmazlardan. Konservatuvar sınavlarına girip de, "ağzının payını alan" insanlar, korkularına yenik düşüp, adlarını açıklamadan şikayette bulunuyorlar. Adlarını açıklama yürekliliğini gösterebilseler, hem kendileri daha insancıl bir duruma evrilecekler ve hem de kendilerinden sonra gelen öğrencilerin hak kazanımını sağlayabilecekler!...

Konservatuvarların işleyişine sıcak bakan bir kurum değiliz. Hatta konservatuvarların çürümüşlüğünden nefret ediyoruz. Her şeye karşın, sende tutku haline dönüşen durumu soğutma ve sana verilmeyeni sürekli olarak iste...