20 Aralık 2008 Cumartesi

Türküleri devrimcileştiren adam: Ruhi Su

Devrimci değerleri kuşandığım andan başlayarak, Ruhi Su'nun sesinin etkisinde kaldım. Sözcüklerin birer kavram olduğunu, Ruhi Su'nın kattığı tınılarla zenginleştiğini kavradım. Sayılamayacak kadar çok dinledim Ruhi Su'nun yapıtlarını. Oğluma, kızıma ninni yerine Ruhi Su'nun türkülerini söyledim.

Cenaze törenlerini oldum olsa sevmem. Neredeyse babamın cenazesine bile zorla götürüldüm. Annemin cenazesine gitmemeyi başardım. Çok sevmeme karşın amcam ve halamın da cenaze törenlerine katılmadım. Bu cenaze töreni sevmezliğimin nedenini bilmiyorum. Sanırım, gizli bir ölüm korkusu olabilir.

Cenaze törenine katıldığım insan sayısı sınırlıdır: Babam, Behice Boran, Ruhi Su, Cemal Süreya... Belki bir iki kişi daha.

Ruhi Su'nun 1985 yılının eylül ayında ölümüyle birlikte çok üzüldüm. Günlerce, haftalarca, aylarca kendime gelemedim. Cenaze töreninde polislerin insanları taciz etmesi, can sıkıntımı ikiye katladı. Ruhi Su ve polisleri unutmadım, unutmayacağım.

Bugunkü (20 Aralık 2008) Milliyet gazetesinde Ruhi Su'nun "Ustalara Saygı" haberini okudum. Sizlerin de okumanızı öneriyorum. (HB)


Su, ‘Ustalara Saygı’da


Beşiktaş Belediyesi tarafından düzenlenen “Ustalara Saygı” etkinliklerinde dördüncü dönem, Ruhi Su gecesi ile devam edecek

Su, 22 Aralık 22.00’de Melih Cevdet Anday Sahnesi’nde gerçekleştirilecek “Ustalara Saygı” gecesinde anılacak. Faruk Şüyün’ün hazırladığı ve moderatörlüğünü üstlendiği geceye sanatçının yakınları Bertan Onaran, Dostlar Korosu, Emin İgüs, Esin Afşar, Ilgın Su, İlhan Bilge, İsa Çelik, Sadık Gürbüz, Süleyman Alnıtemiz, Tolga Yarman, Üner Eyüboğlu ve Zeynep Oral katılacaklar. Akatlar Kültür Merkezi: 0212 351 93 84

(Kaynak: Milliyet)