28 Ağustos 2007 Salı

Soytarı Müjdat!...

Tiyatronun sanat olmaktan uzaklaşmasına katkıda bulunanlardan biri olan Müjdat Gezen, çevirdiği dolapları itiraf edip, yeniden gündemde kalmak için büyük çaba harcıyor. Müjdat'ın saçmalıklarını algılamak için, aşağıdaki haberi okumanızı salık veririz:


USTA OYUNCU Müjdat Gezen BORÇLARINI ÖDEYEBİLMEK İÇİN TELEVİZYONDA SOYTARILIK YAPTIĞINI SÖYLEDİ

Oyuncu Emre Kınay, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, Ali Poyrazoğlu'nun ödenek dağıtımında, Kültür Bakanlığı'nın oluşturduğu komisyonda etkili olduğunu söylemiş ve bu ödeneklerin adil dağıtılmadığını iddia etmişti. Kınay, Müjdat Gezen Tiyatrosu'nun, Kültür Bakanlığı'ndan aldığı 82 bin YTL'lik ödeneği, amatör ögrencilerin oynadığı bir oyuna aktardığını da iddialarına eklemişti. Kınay'ın, bu açıklaması ortalığı karıştırdı. Gezen bu iddialara tepkisini sert bir şekilde ortaya koydu: '47 yıllık tiyatrocuyum, ilk kez ödenek aldım. Paraya ihtiyacım olmasaydı; 2.5 milyon YTL'lik kredi borcumu ödemek için 38 bin milyara (38 bin YTL'ye) televizyonda soytarılık yapmazdım.'

BEN İSTEMEDİM ONLAR VERDİ

Sanat hayatın boyunca ilk kez devletten destek aldığını söyleyen Gezen sözlerini şöyle sürdürdü: 'Emre Bey, benim amatör oyunculardan oluşan bir kadro için 82 bin YTL ödenek aldığımı söylemiş. Böyle birşey söz konusu değil. Kültür Bakanlığı'nın destek olduğu oyunda 30-70 yaş arası birçok oyuncu arkadaşım rol alıyor.' Gezen, Kınay'ın açıklamalarından çok utandığını da sözlerine ekledi: 'Ben Kültür Bakanlığı'ndan böyle bir ödenek istemedim. Ali Poyrazoğlu ve bir arkadaşım beni arayıp, sahneye yeni bir oyun koyduğumu bildiklerini ve bu oyun için neden Kültür Bakanlığı'ndan destek istemediğimi sordular. Yoksa ben yıllardır tüm oyunlarımı hiçbir destek almadan yapıyorum.' Müjdat Gezen yaptığı açıklamada, Ali Poyrazoğlu ile Levent Kırca arasındaki sözlü tartışmaya çok üzüldüğünü de söyledi: 'İkisini barıştırmak için elimden geleni yaptım ama bir türlü olmadı. Tiyatrocuların bu duruma gelmesi çok yanlış!' Müjdat Gezen, ücretsiz olduğu söylenen Müjdat Gezen Tiyatro Okulu'nda öğrencilerden 2 bin 250 YTL alındığı iddiaları için de 'Bu okul, 17 yıldır öğrencilerinden bir kuruş para almadan hizmet vermektedir. Benim Cihangir'de özel bir okulum daha var. Bu kimseyi ilgilendirmez' diye konuştu.

tıkla: Tiyatro Dünyası