20 Ağustos 2007 Pazartesi

TÖS unutulmuyor!...

Fotoğraf: Fakir Baykurt


Eğitim emekçilerinin verdiği savaşım sonucu oluşturulan TÖS salonunun; Münir Özkul Sahnesi olarak piyasaya sürülmek istendiği günümüzde, bu salonun Fakir Baykurt Sahnesi olarak yaşatılmasının önemi, tüm sıcaklığını koruyor...

Eğitim savaşımcılarından, TÖS genel başkanlığı da yapmış Feyzullah Ertuğrul'un kitaplarını tanıtan bir haberi sunuyoruz:


EĞİTİM SEN'DEN İKİ YENİ KİTAP: Eğitim emekçilerinin mücadele günlüğü


EĞİTİM Sen, eğitim emekçilerinin sendikal mücadelesinin emektarlarından eğitimci Feyzullah Ertuğrul tarafından yazılan 'Sendikal Eğitim ve Savaşım Yazıları' adlı iki ciltlik bir kitabı sendikal dünyaya kazandırdı. Eğit-Der' den Eğitim; eğitim emekçilerinin demokratik eğitim ve grevli toplu sözleşmeli sendikalaşma mücadelesinin 20 yıllık öyküsünün anlatıldığı kitaplar Feyzullah Ertuğrul'un 1987 yılından 2007'ye yazı ve konuşmalarından oluşuyor.

BİZZAT TANIKLIK ETTİ

Yüzyıllık eğitim emekçileri mücadelesinin yarısından fazlasına bizzat tanıklık etmiş olan Feyzullah Ertuğrul yaşamı boyunca örgütlü mücadelenin içinde oldu ve eğitim emekçilerinin sendikalaşması için mücadele etti. Türkiye Öğretmenler Sendikası'nda (TÖS) Genel Sekreterlik ve Genel Başkanlık yaptı. 1981'de TÖB-DER davası nedeniyle tutuklandı ve yargılandı. 1989-1990 yıllarında eğitim emekçilerinin sendikalaşma mücadelesinde önemli bir yeri olan Eğit-Der Genel Başkanlığı yaptı.

BİR DÖNEMİN BELGESEL ÖYKÜSÜ

Öte yandan Feyzullah Ertuğrul'un kitapları dönemin belgesel bir öyküsü niteliğine sahip olmakla da ayrılıyor. Kamu emekçilerinin grevsiz ve toplu pazarlıksız 'toplu görüşme' sürecinin yeniden başladığı bugünlerde yayınlanan kitaplar sadece eğitim emekçilerinin mücadele tarihini değil, kamu emekçilerinin sendikal haklarının dayanaklarını da net bir biçimde ortaya koyması açısından büyük önem taşıyor.

tıkla: Birgün