2 Eylül 2007 Pazar

Marks, her niyete yenen muz gibi algılanıyor!...

Güncelleme: Aşağıdaki "İnsani olan hiçbir şey yabancım değildir." sözünün Karl Marks'a ait olduğunu biliyordum, biliyorum. Coşkun Büktel aradı: O sözün Terentius'a ait olduğunu söyledi. Karl Marks'a ait olduğunu hiç duymamış. Ben de, Terentius'a ait olduğunu hiç duymamıştım. Internet'e baktım: "Homo sum a me alienum puto = İnsanım, insana ait olan hiçbir şey bana yabancı değildir. / Terentius = Terence)"i gördüm. (tıkla: SözlükMetre) Marks, Terentius'tan almış olabilir yada ben (biz) yanlış biliyor olabiliriz. Kafamızda netleşmemesine karşın, "bir an önce belirtelim" dedik...


Ali Poyrazoğlu diyor ki:

"İnsani olan hiçbir şey yabancım değildir..." Bu sözler Karl Marx'a ait... Benim de her zaman önümü aydınlatır, çalışma masamda baş köşede duruyor.

tıkla: Yenikapı Tiyatrosu yada Sabah